Prečo implementovať Identity Management IdM v spoločnosti?
- Výrazné zvýšenie bezpečnosti správy identít (prístup len oprávnených užívateľov k systémom a aplikáciám a teda k firemným informáciám, zdrojom a aktívam)
- Efektívna správa identít pre stredné a veľké podniky (prehľadná správa prístupov užívateľov v danom čase, oprávnený manažér vďaka automatickému workflow zavedie do systému nových užívateľov, zákazníkov, či partnerov, jednoducho a rýchlo ich aj vyradí – zamedzí prístup pri zmene kompetencií, či pri odchode zo spoločnosti užívateľa alebo skupiny) – provisioning/deprovisionin
- Redukcia TCO (Total Cost of Ownership) práve vďaka predchádzajúcim dvom bodom, ale aj vďaka zefektívneniu prevádzky existujúcich, ale aj zavádzanie nových aplikácií i obchodných procesov. Centrálne riadenie všetkých účtov a prístupov k IT zdrojom organizácie.
- Požiadavky legislatívy a regulácie hlavne na finančné organizácie, kde je potrebné presne evidovať a reportovať, kto a kedy mal, alebo má prístup do daného systému, či aplikácie.
- Možnosť zabezpečiť prístup užívateľa do každého systému pod jedným heslom – Single Sign On (SSO).
Prečo si vybrať za dodávateľa IdM našu spoločnosť?
- Vysokokvalifikovaní odborníci s niekoľkoročnými skúsenosťami s implementáciou IdM viacerých spoločností
- SUN Microsystems (Oracle)
- Novell
- Evolveum
- Skúsenosti s implementáciou projektov pre stredné a veľké spoločnosti verejného a finančného sektoru. Naši certifikovaní odborníci implementovali väčšinu IdM na území Slovenska
- Schopnosť
- dôsledne analyzovať súčasný stav u zákazníka
- vnímať jeho požiadavky
- odporučiť najvhodnejší spôsob riešenia
- zabezpečiť komplexnosť dodávky
- realizovať celý životný cyklus projektu
Spôsob implementácie IdM
Zo skúseností pri implementácií IdM sa nám jednoznačne osvedčil projektový prístup s dokonalým riadením a kontrolou jednotlivých etáp projektu. Proces implementácie je rozdelený na základné dve časti:
- Analytická časť
V tejto časti projektu je potrebné získať potrebné informácie z prostredia organizácie klienta, hlavne úzkou spoluprácou – diskusiou so zodpovednými pracovníkmi. Pre úspešnú následnú fázu implementácie je nevyhnutné dokonale poznať všetky používané technológie, využívané procesy riadenia prístupov, rozsah a priority využívania jednotlivých systémov. Na základe týchto poznatkov je navrhnutá druhá fáza Implementácie. - Implementačná časť
Na základe analýzy prostredia je vypracovaný implementačný plán, samotná implementácia je rozdelená na definované logické celky, ktoré budú postupne integrované po ich akceptácií.
Správne fungujúci IdM systém je vtedy, ak sú zabezpečené konzistentné dáta vo všetkých systémoch. Po integrácii novospravovaného systému sa overuje jeho správna činnosť v testovacom prostredí. V tejto časti projektu sa systém odladí, zaškolia sa všetci užívatelia sýtemu a zodpovední pracovníci schvália nasadenie riešenia do rutinnej prevádzky. Podobným spôsobom sa integrujú do IdM postupe aj ďalšie systémy podľa schváleného harmonogramu.
Údržba systému je po úspešnom uvedení systému do prevádzky realizovaná na základe zmluvných podmienok, tak aby zabezpečovala všetky požiadavky klienta na bezproblémovú prevádzku systému počas celej doby užívania.